Acest site este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.

Ce au în comun Facebook-ul și munca?

Ce au în comun cuvintele facebook și muncă? Majoritatea ați spune: ”nimic!”. Mai ales că multe companii au interzis folosirea rețelei de socializare în timpul programului deoarece scade productivitatea. Însă, odată cu creșterea popularității, s-au dezvoltat și modalitățile de a folosi Facebook-ul în scopuri profesionale.

Atunci când căutam un loc de muncă folosind internetul, primele surse sunt fie site-urile specializate de recrutare (ejobs.ro, bestjobs.ro), fie site-urile de anunțuri gratuite naționale sau locale. Puțini dintre voi ar folosi facebook.com ca să își caute un loc de muncă… Sau poate…

Află mai mult ...

Sfaturi utile

Redactarea CV-ului

Acesta este primul pas în procesul de căutare a unui loc de muncă. Iată mai jos o listă de 10 puncte pe care CV-ul tău trebuie să le marcheze.

  1. Să fie clar – un CV clar ca prezentare şi stil va fi citit, unul încărcat şi dezordonat va fi aruncat la coş.
  2. Cunoaşterea de sine – nu poţi vinde bine ceea ce nu cunoşti destul.
  3. Descrierea rezultatelor obţinute – trebuie să ştii să prezinți rezultatele pe care le-ai obținut la locurile de muncă anterioare, unde e cazul.
  4. Estimarea competenţelor – trebuie să îți identifici competenţele şi să evaluezi în mod obiectiv nivelul lor.
  5. Compensarea inconvenientelor prin avantaje.
  6. Pune-te în valoare – scoate în evidenţă punctele tale forte.
  7. Definirea obiectivelor – sunt apreciaţi candidaţii care au idei precise asupra carierei lor (cu alte cuvinte, trebuie să știi încotro mergi și ce vrei să faci în viitor).
  8. Sinceritatea – nu minţi niciodată; orice afirmație făcută, orice recomandare sau diplomă pot fi oricând verificate.
  9. Modul de prezentare optim – de obicei, CV-ul este însoţit de o scrisoare de prezentare succintă.
  10. La final, recitește documentul cu un ochi critic, din perspectiva potențialului angajator. Ce impresie îți lasă?

Scrisoarea de prezentare

În partea de sus (antetul paginii), scrie unde poți fi găsit: nume, prenume, adresă, număr de telefon și e-mail. În paragraful introductiv, arată unde și cum ai aflat despre postul vizat și de ce te interesează să îl ocupi. Apoi, descrie în câteva rânduri ce anume te recomandă pentru postul respectiv: ce știi să faci, ce competențe ale tale, deprinse la școală sau la alte locuri de muncă, corespund cerințelor prezentate de angajator în anunțul de angajare. Prezintă-ți calitățile: seriozitatea, dorința de a învăța, hărnicia, punctualitatea etc. În concluzie, exprimă-ți dorința de a-l întâlni pe angajator în cadrul unui interviu, în funcție de disponibilitatea sa. Încheie cu o formulă de politețe simplă, cum ar fi: ”Cu stimă”, urmată de o semnătură clară.

Desigur, dacă nu ai mai avut serviciu, te poți întreba ce poți să scrii în CV și în scrisoarea de prezentare. Pe lângă informațiile despre ultima școală absolvită și ultima diplomă obținută, poți arăta și în acest caz ce calități, interese sau pasiuni ai. De exemplu, poți să ai de mic o îndemânare anume sau o ușurință de a repara lucruri în gospodărie, poți avea un nivel foarte bun de utilizare a calculatorului, poți avea o bună cunoaștere a agriculturii ș.a. Oricare din deprinderile tale te poate recomanda pentru un domeniu de activitate specific.

Nu uita, Internetul nu e singurul canal prin care îți poți căuta serviciu. Caută anunțuri în rubricile de profil din ziarele locale sau naționale, urmărește când se organizează în județul tău burse ale locurilor de muncă, adresează-te agenției locale pentru ocuparea forței de muncă și firmelor de recrutare și selecție a personalului. Întreabă-ți cunoscuții dacă au auzit de vreo ocazie de angajare. Și încă ceva: nu candida la un post care nu ți se potrivește (ai fie prea puțină experiență, ești supracalificat sau subcalificat, nu cunoști limba străină cerută, nu ai diploma solicitată – indiferent de motiv) sau pe care nu îl vrei cu adevărat. Nu vei face decât să îți întărești senzația de eșec și să irosești timpul angajatorilor.

Participanții la schema-pilot de garanții pentru tineri vor primi mult mai multe informații, individualizate în funcție de nevoile lor. Vă așteptăm să vă înscrieți în proiect!

Parteneri Bpi Assoc Feg