3 iunie 2014 - Anul şcolar 2013-2014 s-a încheiat pentru clasele a XII-a din învăţământul liceal, iar acum va urma Bacalaureatul şi, apoi, o eventuală înscriere la o facultate. Încă de pe acum, o parte dintre acești tineri absolvenți de liceu se gândesc să se angajeze.
Chiar dacă nu s-au hotărât ce drum vor urma, absolvenţii de liceu e bine să se înscrie cât mai repede în baza de date a Agențiilor pentru Ocuparea Forței de Muncă din județul unde au domiciliul. Dacă o vor face în termen de 60 de zile de la absolvire, vor beneficia de o serie de facilităţi de la stat.
„Absolvenţii de liceu care doresc să beneficieze de serviciile oferite gratuit de către Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Bihor se pot înscrie în baza de date a instituţiei în perioada 01.06.2014 – 30.07.2014”, a precizat Békési Csaba, directorul executiv al AJOFM Bihor.
Tot de la AJOFM Bihor, prin intermediul sursei: http://www.bihon.ro , aflăm următoarele:
După înregistrarea tinerilor absolvenţi atât din învăţământul preuniversitar cât şi cel universitar, în baza de date a AJOFM, în termen de 60 de zile de la data absolvirii, aceştia vor beneficia de mai multe servicii gratuite. În primul rând vor fi informaţi, orientaţi şi consiliaţi profesional în vederea găsirii unui loc de muncă. La AJOFM Bihor vor beneficia de mediere între cererea şi oferta pe piaţa muncii, dar şi de programe de formare profesională în meserii solicitate pe piaţa muncii. Absolşvenţii vor fi informaţi despre mobilitatea forţei de muncă în România sau în UE. Nu în ultimul rând, li se va stabili şi plăti, potrivit legii, drepturile de protecţie socială.
„La angajare absolventul poate beneficia de o primă de încadrare în suma de 500 lei”, a subliniat Békési Csaba.
Absolvenţii care, după 60 de zile de la data absolvirii, s-au înregistrat în baza de date a agenţiei şi nu reuşesc să se încadraze în muncă, sau nu urmează o altă formă de învăţământ, pot beneficia de o indemnizaţie de şomaj în sumă de 250 de lei (50% din valoarea indicatorului social de referinţă ) pentru o perioadă de şase luni.
În vederea înregistrării, absolvenţii au bevoie de următoarele acte: carte de identitate – original şi xerox; certificat de absolvire al liceului – original şi copie; adeverinţă de la medicul de familie pe care să scrie „apt pentru muncă”, adeverinţă fiscală de la Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Bihor şi un dosar plic.
Verificați aceste beneficii la Agenția pentru Ocuparea Forței de Muncă de care aparțineți și înregistrați-vă în baza lor de date!
Pentru sprijin, nu ezitați să luați legătura cu Casele Regionale ale Tinerilor Activi, alegeți-o pe cea care se ocupa de zona în care locuiți! Luați datele de contact de aici: http://www.garantiipentrutineri.ro/casa-tinerilor-activi/unde-ne-gasiti